Ohhoh, onpa mennyt aikaa kun viimeksi olen tänne kirjoitellut. Paljon onkin tapahtunut tässä vuoden 2016 aikana ja nyt jo vuosi vaihtuu ja 2017 alkaa huomenna.

Olen ollut Kaleva lehdessä ja tässä linkki Kalevan kuvagalleriaan joss kuvia minun korteista joita teen. http://www.kaleva.fi/uutiset/galleriat/kortti-poikineen-syntyy-susanna-niemelan-keittiossa/9920/#.WEUariqqugo.facebook

2016 keväällä olin flunssassa kolme kuukautta ja siitä iskivät vaihdevuodet päälle. No en tiedä vaikuttaako reuma vaihdevuosiin vai mikä mutta minulla ainakin on oireet olleet todella rajuja ja pahimpina on rytmihäiriöt ja ahdistus. Hikoiua ei ole oikeastaan ollut ollenkaan. Hormoonit nostettiin isompaan annokseen ja jollakin tavalla toimintakyky palasi vähitellen ja pystyin taas olemaan vapaaehtoistoiminnassa mukana. Vaihdevuosista voin sanoa että ei ole todellakaan kivaa tämä aika elämässä. Toivon vain ettei kovin pitkään kestäisi, toisillahan kestää jonkun vuoden ja toisilla loppuelämän jopa.

Reuma aktivoitui alkutalvesta kun tuli pakkaset. Heitin kyllä elokuussa Metoject lääkkeen kokonaan pois koska siitä tuli minulle ahdistusta rintaan ja paniikkihäiriöitä. Kävin tk:ssa pistättämässä kolme kortisonipiikkiä ja se auttoi ainakin hetkeksi, tammikuussa on reumatologille meno ja katsotaan mitä tehdään lääkityksen kanssa. Biologinen Orencia menee ja tuntuu että auttaa ja sopii aika hyvin kuitenkin.

Henkilökohtainen avustaja vaihtui koska entinen pääsi kouluun eikä näin ollen voi tehdä päivätyötä jolloin minä apua tarvitsen.Onneksi löysin heti uuden avustajan ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Äiti toimii edelleen omaishoitajana ja auttaa kotona ollessani, henkkari on sitten mukana kodin ulkopuolella.

Avustajakoira haastattelussa kävin toiseen kertaan tammikuussa 2016 ja koiraa odottelen edelleen, toivottavasti jossain vaiheessa sekin toteutuu että saan sen karvatassun avustajaksi.

Kouluttajana olen toiminut tänä vuonna 4x ja tammikuulle on jo buukattuna seuraava koulutus. Olen luennoinut henkilökohtaisiksi avustajiksi kouluttautuville omasta elämästä ja avustettuna olemisesta. 4 koulutusta on tulossa keväällä 2017 eri aiheista. Istumatansiin ohjaaja koulutuksia 2, vertaisohjaaja koulutus ja vapaaehtoisten koulutus. Tekeminen ei tekevällä lopu :)

Kiitos ku jaksoit vierailla sivullani ja lukea juttujani. Oikein hyvää alkavaa vuotta 2017 kaikille lukijoilleni.